Frequently Asked Questions

Frequently asked questions
Dit kan alleen wanneer je werkzaam bent bij een Intersport filiaal. Wanneer jouw manager jou heeft aangemeld bij Intersport Nederland ontvang je een mail met hierin een link (deze mail kan in je spam terecht komen). Als je hierop klikt kom je meteen op de Academy terecht en kun je een account voor jezelf aanmaken. Jouw manager meldt je voor de juiste productcategorieën en filiaal aan. Heb je alles ingevuld? Dan kun je meteen aan de slag met de eerste quizzen!
Na het inloggen kom je meteen terecht op de Homepage van de Academy. Hier zie je meteen een dashboard waarin een aantal cijfers staan. Het eerste cijfer dat je ziet staan is jouw voortgang; dus het percentage van quizzen dat je al gemaakt hebt maar ook het percentage van wat je nog moet maken. Dus zie je dat hier nog geen 100% staat? Ga dan snel aan de slag. Verder zie je ook het Mystery Guest cijfer staan van het laatst uitgevoerde bezoek bij jouw filiaal én zie je op welke plek jouw filiaal staat ten opzichte van de rest van de filialen van Intersport.
Wanneer je buiten deze FAQ nog een vraag hebt kun je onderaan de website in de grijze balk klikken op ‘Helpdesk’. Stuur ons een berichtje en wij zullen altijd binnen 24 uur reageren zodat jij weer aan de slag kunt. Je kunt ook een mail sturen naar academy@fanfactory.nl
De Intersport Academy is een programma speciaal ontwikkeld voor de medewerkers van Intersport Nederland. Deze Academy leert jou als medewerker alles over klantgerichtheid, productkennis en adviesverkoop. Binnen deze Academy kun je quizzen maken, waarmee je ook nog een punten scoort zodat jij samen met jouw team kans maakt op gave prijzen!
Ook is de Intersport Academy een communicatie platform waar je contact kunt houden met je collega’s, berichten ontvangt vanuit je manager en het hoofdkantoor om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen binnen Intersport en jouw filiaal. Verder kun je alle productkennis nog eens goed nalezen in het lesmateriaal, want hier vind je alle informatie die je nodig hebt om jouw werk goed te doen. Ook kun je via ‘berichten’ in contact blijven met je collega’s en kun je via ‘video’s’ inspirerende filmpjes bekijken.  Om te kijken hoe de kennis ook in de praktijk wordt gebracht worden er Mystery Guest bezoeken uitgevoerd en verder worden jullie ook nog eens offline getraind op het gebied van Verkoop en Klantgerichtheid. Alle ingrediënten om je werk nóg beter te doen, toch?
Wanneer je bent ingelogd op de Intersport Academy zie je bovenaan een navigatiebalk. Hierin staat ook het knopje PROFIEL. Wanneer je hierop klikt zie je twee rode knoppen staan; één hiervan is AANPASSEN. Klik hierop en pas bijvoorbeeld je profielfoto, je wachtwoord, of je e-mail adres aan.
Switchen van categorie dient altijd in overleg met jouw manager te gebeuren. Geef aan je manager door waarom je wil switchen en om welke categorie(ën) het gaat. De manager zal dit dan via de helpdesk kunnen doorgeven.
Wanneer je voor een ander filiaal gaat werken wil je natuurlijk niet dat al jouw hard verdiende punten verloren gaan. Dit hoeft ook niet! Laat je manager een berichtje sturen naar de Helpdesk en wij zorgen ervoor dat je inclusief punten wordt overgezet naar een ander filiaal.
Wanneer je bent ingelogd op de Intersport Academy zie je bovenaan een navigatiebalk. Hierin staat ook het knopje PROFIEL. Wanneer je hierop klikt zie je twee rode knoppen staan; één hiervan is UITLOGGEN. Klik hierop en je bent uitgelogd.
Wanneer je klikt op QUIZZEN krijg je een overzicht van alle quizzen die voor jou van toepassing zijn. Hier zie je ook meteen welke quizzen je al hebt gemaakt en welke je nog moet maken. Wanneer je klikt op QUIZ MAKEN kijk je allereerst het filmpje. Dit filmpje kun je zo vaak kijken als je wil! Vervolgens maak je de quizvragen en op het einde zie je meteen welke vragen je goed of fout hebt beantwoorden. Lees ook altijd even goed door waarom een vraag fout was, zodat je hiervan leert. Let op, ook de snelheid van het maken van de quiz telt mee! Wil je de quiz nog een keer maken? Geen probleem, maar let op; alleen de eerste score telt!
Nee dit is helaas niet mogelijk. Je ziet alleen de quizzen die voor jou relevant zijn en dus waarvoor jij bent aangemeld. Wil je deze quizzen toch maken? Vraag dit dan even na aan je manager.
Per quizvraag kun je 10 punten verdienen. Dus heeft een quiz 10 quizvragen dan kun je in totaal 10 x 10 = 100 punten verdienen. Heeft een quiz 5 quizvragen dan verdien je 50 punten.
Foutjes maakt iedereen weleens, ook wij helaas. Maar zie jij dit? Dan horen wij graag van jou waar de fout zit, want dan kunnen we dit heel snel aanpassen. Wij zorgen er dan ook voor dat jij de hoeveelheid punten krijgt die je verdient! Het moet natuurlijk wel eerlijk blijven.
Wij willen voor jou de werkdruk natuurlijk niet te groot maken. Daarom maak je alleen maar de quizzen voor de productcategorieën die voor jou van toepassing zijn. Dit heeft je manager van tevoren aan ons doorgeven. Per categorie kun je een maximaal van 2 quizzen verwachten. Per quiz ben je ongeveer 3-5 minuutjes bezig.
Wanneer je klikt op WINNEN kom je meteen bij de team ranking terecht. Hier kun je ook nog navigeren tussen de totale ranking van jouw filiaal en de ranking van jouw filiaal per categorie. Wanneer je naar beneden scrolt kun je klikken op “Bekijk persoonlijke ranking”. Hier zie je hoe jij presteert ten opzichte van de andere medewerkers van geheel Intersport Nederland.
Er zijn twee Poules om te zorgen dat er een eerlijke competitie is, omdat er verschillen in grootte is tussen filialen. Jouw filiaal is ingedeeld op basis van de grootte van de winkel in Poule A of B.
In deze score worden de gemiddelde scores quizscores van jouw team bij elkaar opgeteld + de Mystery Guest score. Voorbeeld: collega 1 behaald 100 punten voor quiz 1 en collega 2 behaald 80 punten voor quiz 1. Jullie filiaal behaald een score van 100% voor de Mystery Guest. TOTAAL SCORE TEAM = ((100+80=180)/2= 90) + (100% x 100 = 100)) = 190 punten.
In deze score gaat het enkel om de totale score van de quizzen van jouw team. Voorbeeld: collega 1 behaald 100 punten voor quiz 1 en collega 2 behaald 80 punten voor quiz 1. Voor quiz 2 behaald collega 1 30 punten en collega 2 90 punten. QUIZ PUNTEN TEAM: ((100+80=180)/2) + (30+90)/2)) = 150 punten.
Deze score is opgebouwd uit al jouw gemaakte quizzen. Dus heb jij voor quiz 1: 80 punten, quiz 2: 70 punten en voor quiz 3: 100 punten. Dan heb jij een TOTAAL SCORE INDIVIDUEEL van: 80 + 70 + 100 = 250 punten.
In de ranking zie je verschillende kopjes staan, namelijk; quiz punten, extra punten en totaal. De extra punten zijn onder andere je Mystery Guest punten en de bonuspunten die je behaald bij de Head to Head battles. Altijd wanneer wij aan kondigen dat er bonuspunten verdient kunnen worden, zul je deze terugzien onder het kopje extra punten.
In deze ranking zie je terug hoe jij scoort ten opzichte van de rest van Intersport Nederland. In het blauw zie je waar jij staat in de ranking en daarboven zie je de nummer 1 t/m 5. Daar wil jij toch ook bij horen? Ook deze ranking is weer te bekijken als totaal en per categorie. Ook op basis van deze ranking worden coole prijzen uitgedeeld!
De communicatie vanuit het hoofdkantoor is leidend voor de eindstand van de winperiode. Zodra de winperiode is afgesloten moeten verschillende punten zoals Mystery guest score, quizzen, sokkencup (vanuit verschillende systemen) bij elkaar opgeteld worden. Dit is pas later verwerkt in de totaalscore die je als medewerker/manager op het platform kunt zien. Wacht dus eventjes met juichen als je eindstand in de ranking ziet. Vanaf het moment dat het hoofdkantoor na de winperiode de winnaars bekend maakt middels een vlog of bericht, kan de bijbehorende prijs geclaimd worden.
Ieder kwartaal is een nieuwe winperiode, wat betekent dat na die periode alle scores weer op 0 worden gezet. Dus: nieuwe ronden nieuwe kansen! Alleen de totaalscore zal door blijven lopen, zodat we aan het einde van het jaar zien wie de jaarwinnaar is. De volgende winperiodes zijn vastgesteld: Winperiode 1 is van 08/01/19 tot en met 31/03/19. Winperiode 2 is van 01/04/19 tot en met 30/06/19. Winperiode 3 is van 01/07/10 tot en met 30/09/19. Winperiode 4 is van 01/10/19 tot en met 31/12/19.
Elke maand wordt de nummer 1 in de totaal ranking op filiaalniveau uitgeroepen tot het Sterrenteam! De ranking is gebaseerd op de gemaakte quizzen, resultaat Mystery Guest bezoek en eventuele bonuspunten. Jullie sturen een juichende selfie naar de Helpdesk en jullie foto wordt toegevoegd in de Intersport Sterrenteam League. Dit kun je terugvinden onder de map Winnen. Elk kwartaal worden de nummers 1, 2 en 3 in de totaal ranking op filiaalniveau uitgeroepen tot de winnaars en ontvangen leuke teamprijzen! De ranking is gebaseerd op de gemaakte quizzen, resultaat Mystery Guest bezoek en eventuele bonuspunten. Elk jaar worden de nummers 1, 2 en 3 in de totaal ranking op filiaalniveau uitgeroepen tot de winnaars en ontvangen leuke hoofdprijzen voor het team! De ranking is gebaseerd op de gemaakte quizzen, resultaat Mystery Guest bezoek en eventuele bonuspunten. Let op, per Poule roepen we de maand-, kwartaal- en jaarwinnaars uit!

Elk kwartaal worden de nummers 1, 2 en 3 in de individuele ranking uitgeroepen tot de winnaars en ontvangen leuke prijzen! De ranking is gebaseerd op de gemaakte quizzen en Head2Head battles.

De kwartaal – en jaarhoofdprijzen worden gecommuniceerd onder de kop Prijzen in de map Winnen.

De kwartaal – en jaarhoofdprijzen worden gecommuniceerd onder de kop Prijzen in de map Winnen.

Het is natuurlijk heel belangrijk dat de klanten van Intersport zo klantgericht mogelijk worden geholpen en deze informatie helpt je daarbij. Bekijk de filmpjes en lees de bestanden. Let op; dit komt ook terug in de trainingen en in de quizzen.
Deze map is onderverdeeld in categorieën en merken. Je vindt in de mappen algemene productinformatie (o.a. opbouw productassortiment, gebruikte technologie, doelgroep) over deelnemende merken per categorie. Dus wil je nog even iets nalezen, of je verdiepen in een categorie of merk? Dan is dit heel snel terug te vinden in deze map van het lesmateriaal.
Onder het mapje Marketing vind je alle Campagne boekjes, de Brand Campaign en de Marketing Kalender van Intersport. Wil jij up to date blijven over alle campagnes binnen Intersport Nederland, dan moet je hier zijn.

Het lesmateriaal is onderverdeeld in acht handige mappen; Intersport News, Quiz Archief, Product Module, Intersport Module, Customer Journey, Marketing, Head to Head Battle, Sokkencup 2019. Afhankelijk van waar je naar op zoek bent kun je hierop klikken en zie je nog meer mapjes die bij die categorie horen. Wil je nog even iets nalezen? Dan kun je altijd terecht in het lesmateriaal! Je vindt video’s en pdf bestanden in de mappen.

Onder het mapje 'Intersport News' vind je updates over bijvoorbeeld merken, Intersport events of de Intersport Academy.

Onder het mapje ‘Intersport Module’ vind je alle informatie die je moet weten over het leuke bedrijf waar je voor werkt. Je vindt informatie over de onderwerpen: Intersport Algemeen, Geschiedenis, Intersport Brands en de Garantievoorwaarden.

 

Onder het mapje 'Head to Head Battle' vind je alle uitslagen, de winnaars en de briefing van de head to head battles.. 

Onder het mapje Sokkencup 2019 vind je de uitleg van de sokkencup. Daarnaast vind je hier de winnaars van de sokkencup, de sok van de maand en het overzicht van de uitslagen.

Wanneer je klikt op BERICHTEN zie je zowel je meldingen als chatberichten staan. Staat er een rood bolletje bij berichten? Dan betekend dit dat je een nieuw ongelezen bericht hebt ontvangen.
Meldingen zijn berichten die gestuurd worden vanuit Intersport Nederland en vanuit je manager. Hier kun je zelf niet op reageren.
Als medewerker kun je zelf geen chatgroepen aanmaken, dit kan alleen je manager of het hoofdkantoor.
Een video kun je delen met je collega’s via de chat omgeving. Klik op de paperclip en kies of je een link vanuit Vimeo of Youtube toe wil voegen. Voeg de gewenste link toe en druk op verzenden. Om een Vimeo of Youtube link toe te kunnen voegen heb je wel eerst een account nodig op een van de twee websites. Dit is erg makkelijk en gratis!
Dit komt waarschijnlijk door dat je deze hebt uitgeschakeld. Verander dit in de instellingen van je telefoon en lukt dit niet? Neem dan contact op met de Helpdesk.

Je kunt een tekstberichten en video’s delen. Het is ook mogelijk om foto's en PDF bestanden te delen in de chat.

Via chatberichten kun je communiceren met al je collega’s uit jouw filiaal. Verder word je altijd toegevoegd aan een grote chatgroep van alle Intersport medewerkers die ook de quizzen maken voor een bepaalde categorie; voetbal, training, running, outdoor of indoor. Let op! In alle chatgroepen zitten ook je managers en topmanagers, dus gebruik dit medium professioneel.
Een Head to Head Battle doe je niet alleen, maar met je gehele team. De prijs die je hiermee kunt winnen zijn BONUSPUNTEN voor in de ranking! Dit brengt je nog dichter bij die hoofdprijs.
Bij een Head2Head Battle worden twee filialen van ongeveer dezelfde grote tegen elkaar gezet om een challenge uit te voeren, dit gebeurt één keer per winperiode. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan “Wie verkoopt de meeste hardloopschoenen van Nike van donderdag tot zaterdag?”. Intersport Nederland zal de omzetcijfers bekijken en bepalen wie uiteindelijk de Head2Head heeft gewonnen. De winnaar verdient 100 bonuspunten. Zorg jij ervoor dat jouw filiaal de top bereikt?

Vier keer per jaar zal er een Head2Head Battle plaats vinden. Wij houden jullie op de hoogte over de challenge en spelregels!

Nadat de battle is afgerond zal Intersport Nederland de scores tellen. Wij zullen vervolgens op de Intersport Academy bekend maken welke filialen er hebben gewonnen. Per winkel win je 100 bonuspunten, dat werkt zeker wel motiverend he?

 

Voordat een Head2Head battle van start gaat zullen wij altijd eerst duidelijke instructies en spelregels sturen via de Intersport Academy. Jullie ambassadeur is altijd de Team Captain en zal jullie gedurende de battle begeleiden. 

Wij zijn altijd opzoek naar enthousiaste en mediagenieke Intersport medewerkers die het nieuwe gezicht van de Intersport Academy willen worden. Dus heb jij hier interesse in? Stuur dan een berichtje naar de Helpdesk en wie weet vind er binnenkort een vlogworkshop plaats waar jij aan kan deelnemen. Heb je deze workshop volbracht? Dan mag je aan de slag als vlogger en krijg je van ons coole vlog opdrachten zoals: unboxing, kijkje in het filiaal en de Vlog Challenge!
Stuur berichtje via de helpdesk of naar academy@fanfactory.nl . Geef hierin naam, emailadres, productcategorie(en) door.
Wij raden aan om een nieuwe medewerker te laten starten met Intersport Algemeen om kennis te maken met het bedrijf en de achtergrond ervan. Vervolgens kan de nieuwe medewerker in de map Lesmateriaal de categorie(en) waarvoor hij wordt ingeschreven doorlopen. Uiteraard kan degene om te oefenen in de huidige winperiode de quizzen maken en de video’s bekijken zonder dat de punten meetellen. De volgende winperiode doet de nieuwe medewerker mee voor de ranking.
Dit is niet mogelijk via een manager account. Wil je wel betrokken blijven en de quizzen maken? Vraag dan via academy@fanfactory.nl een medewerker account aan. Let op: het email adres dat je hierbij opgeeft dient anders te zijn dan je manager account.
Een manager kan alle resultaten van het gehele filiaal bekijken en een medewerker ziet enkel zijn eigen resultaten. Verder kan een medewerker wel quizzen maken en een manager niet. Tot slot kan een manager chatgroepen aanmaken en een medewerker niet.
De chatgroepen zijn in beheer van Team Intersport Academy. Wil jij een speciale chatgroep aanmaken? Geef dit dan door via academy@fanfactory.nl of de helpdesk knop. Wil je een chatgroep aanmaken voor een van de bestaande categorieën of gebruikersgroepen? Druk dan op “maak chatgroep aan”.
Dit kun je aanvragen via academy@fanfactory.nl. Wij zullen deze altijd binnen 24 uur voor je aanmaken.
Ja, dit kan zeker. Ook dit kun je aanvragen via academy@fanfactory.nl. Wij zullen deze altijd binnen 24 uur voor je aanmaken.

Wanneer jij meerdere filialen hebt, heb je als het goed is een cluster manager account. Heb je dit niet? Vraag dit dan aan via academy@fanfactory.nl. Heb je dit wel? Dan kun je een export draaien via jouw account door te klikken op “Export draaien”.